Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










2.1.2 Yama Notları...  (Okunma sayısı 29945 defa)

Diablo III patch 2.1.2 Tüm  serverlar da PC, PlayStation 4, ve Xbox One için online durumda.



Önemli Not: Lütfen hangi serverda oynuyorsanuz o server'da yamanın online olmasını bekleyin. Avrupa ve Asya'da oynuyorsanız Amerika serverına bağlanıp yamayı yüklemeniz sonucu sıkıntı yaşayabilirsiniz.

GENEL

- Treasure Goblin'inin öldürüldüğüne yada kaçtığına dair artık chat ekranından bildirim alınacak.
- Oyuncular artık rift portalı açıkken Brawler'a giremeyecekler.
- Yaratıklar oyunun zorluğuna göre daha fazla experience verecekler.
- İyileşme :
     - Healing statsları artık karakter üzerinde isim değişikliğne uğradı ve yeni adı 'Recovery'
     - Recovery ile savaş sırasında hayatta kalmanız Healing, Life, ve Toughness oranlarınıza göre kombine edilerek hesaplanır ve karakterinize yansıtır.
     - Healing oranımız hala karakter özellik sayfasından Recovery kısmında görülebilecek
              - Her Vitality sonrası kazandığımız Life puanı level 67'den 70'e çıkartıldı.
              - Level 70'de kazanılan ana Life puanımız arttırıldı.
              - Health Globes'lardan elde edilebilen Life oranı azaltıldı

- Sosyal:

    - Community ve  Community chat ekranında online olan insanlar artık listelenebilecek.
    - Clan ve Community katılımcıları liste ekranı artık daha detaylı
   - Clan üyelerinin ne kadar süre offline oldukları artık görülebilecek.
   - Clan üyeleri için offline süresi sınırlandırılması konulabilecek

SINIFLAR:

Genel:
    - Absorb shields, ve % Damage Reduction gibi hasar önlemleri geliştirildi.
    - Karakterimize gelen bazı hasarların petlere olan etkileri azaltıldı.

Barbarian :
   - Aktif Skill 
        -  Frenzy : Skill Rune - Vanguard
               -  Movement Speed % 15'den % 25'e çıkartıldı.
       -  Fruious Charge : Skill Rune -  Dreadnought
               - Artık Furious Charges iki kere şarj olacak

Demon Hunter:
   - Aktif Skill
         - Chakram : Skill Rune - Serpentine
                -  Hasar tipi Poison'dan Cold olarak değiştirildi
         - Evasive Fire : Skill Rune - Parting Gift
                - Hasar tipi Poison'dan Physical olarak değiştirildi
         - Grenade  : Skill Rune - Gas Grenades
                - İsmi Cold Grenades  olarak değiştirildi.
                - Yere buz bıraktığında temas eden yaratıklara 3 saniye boyunca Cold hasarı verecek.
         -  Multishot : Skill Rune - Suppression Fire
                - Tekrar dizayn edildi.
                - Artık Multishot'ın değdiği ilk iki yaratık Knocback etkisi alacak.
         - Sentry  : Genel
                  - Tekrar dizayn edildi.
                  - Artık 2 Şarj süresi olacak. 8 Saniyelik şarj süresi bittikten sonra.
                         - Şarz süresi Cooldown Reduction oranımızdan etkilenecek.
                   - Hatred gereksinimi 30'dan 20'e düşürüldü
         -  Smoke Screen : Genel
                   - Cooldown süresi 2'den 3 saniyeye çıkartıldı
                   - Skill Rune - Choking Gas
                             - Bu skill'in ismi artık Vanishing Powder
                             - Discipline gereksinimi iptal edildi.
                             - Cooldown süresi 8 saniyeye çıkartıldı
         - Spike Trap : Skill Rune - Echoing Blast
                   - Hasar tipi Poison'dan Cold olarak değiştirildi
    - Pasif Skill :
          - Custom Engineering
                 - Tekrar dizayn edildi.
                      - Sentry'lerin şarj oranı 2'den 3'e çıkatıldı
          - Night Stalker
                  - Tekrar dizayn edildi.
                       - Artık 4 Hatred geri dönüşümü sağlayacak

Monk :
    - Aktif Skill:
       -  Epiphany
            - Bug düzeltmesi yapıldı. (Duvara takılma sıkıntısı)

Witch Doctor :
     - Aktif Skill:
         - Haunt  : Skill Rune - Grasping Spirit
              - İsmi Poisoned Spirit olarak değiştirildi
                   - Haunt atılan yaratık artık  tüm kaynaklar ile  % 20 daha fazla hasar alacak.
                   - Hasar tipi Cold'dan Poison olarak değiştirildi

Wizard :
    - Aktif Skill
        - Hydra
             - Hydra'ların attıkları tükürükler çoğaltıldı.
             - Attack Speed oranı Hydra saldırı etkisini arttıracak
             - Silah hasarı % 195'den % 165'e düşürüldü
                    - Skill Rune - Arcane Hydra
                          - Silah hasarı % 245'den % 205'e düşürüldü
                    - Skill Rune - Blazing Hydra
                          - Silah hasarı % 185'den % 155'e düşürüldü
                          - Attack Speed oranımıza göre hasarı belirlenecek
                    - Skill Rune - Frost Hydra
                          - Silah hasarı % 275'den % 255'e düşürüldü
                    - Skill Rune - Lightning Hydra
                           - Silah hasarı % 305'den % 255'e düşürüldü
                    - Skill Rune - Mammoth Hydra
                           - Silah hasarı % 400'den % 330'a düşürüldü


İTEMLER:

      - Life on Hit ve  Life Regeneration oranları tüm itemler üzerinde % 25 arttırılmıştır.
      - Nadir düşen efsanevi eşyaların düşma oranı biraz daha düşürülmüştür.
      - Craft materyallerinin ve gemlerin üst üste konma oranı 1000'den 5000'e çıkartılmıştır.
      -  Ancient itemler oyuna eklenmiştir
          - Ancient itemler, daha önceki Legendary ve Set itemlerden daha güçlüdür.
          - Ancient itemler'in stats rollemeleri daha yüksektir.
          - Ancient itemler, Torment 1 ve üstü zorluklarda düşürülebilecek.
                - Ancient itemler'in düşme şansı her Torment zorluk seviyesinde daha yüksek olacaktır.
          - Herhangi bir Legendary yada Set item craft edildiğinde Ancient çıkma şansı vardır.
          - Ancient itemler Kadala'dan elde edilebilecekler
      - Band of Untold Secrets :
             - Artık oyunda düşmeyecek.
      -  Bottomless Potion of Fear
          - Yeni Legendary Potion olarak oyuna eklendi.
          - 12 Yard'a kadar düşmanlara aktif edildiğinde 3-4 saniyeliğine Fear etkisi verecek.
      - Bir çok Legendary iteme yeni Unique özellikler eklendi
          - Broken Crown :
                 - Yeni Legendary güç eklendi
                 - Bu iteme takılı olan gem'den daha çok drop alınacak.
                 - Eski düşürülmüş olan itemler bu özellikte olmayacak. Yeni düşürülenler olacak.
          - Shard of Hate :
                 - Efsanevi silah gücü artık Proc katsayılarından etkilenecek
                 - Proc değerleri artık daha sık değerlerde olacak
                   (Proc knockback, life on hit, change to blind gibi iteemlerden aldığınız otomatik olarak çalışan skill benzeri özellikler demektir)
                 
       - Klass'lara özel itemler:

             -  Barbarian:
                 The Legacy of Raekor
                         (2) Set Bonusu:
                                  Furious Charge'ın ilk değdiği düşman % 100 daha fazla hasar alacak
                         (4) Set Bonusu:
                                   Furious Charge'ın tüm rune'ları aktif
                         (5) Set Bonusu:
                                  Düşmanlar Furious Charge'a değdiklerinde 3 saniye boyunca % 3000 hasar alacaklar

            - Demon Hunter :
                 - Embodiment of the Maruader :
                            - Tekrar dizayn edildi :
                            - (2) Set bonusu :
                                    - Tüm compain'ler (hayvanlarınız) yanınızda yer alacak.
                            - (4) Set bonusu :
                                    - Sentryler artık ne zaman hatred harcanırsa ozaman aktif olacak
                            - (6) Set bonusu :
                                     - Kullandığınız hatred üreticileri Chakram, Cluster Arrow , Elemental Arrow, Impale ve Multishot, artık her aktif Sentry başına %100 vuruş gücünde ekstra hasar veriyor.
             
             - Monk :
                   - Monkey King's Garb :
                         - Tekrar dizayn edildi
                               -  (2) Set bonusu :
                                     - Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, ve Wave of Light kullanıldığında taunt etkisi yarattığında % 1000 silah etkisi ile patlayacak
                                     - Patlama oranı üzerinizdeki en yüksek +% Elemental Damage ile doğru orantılı olacak.
                               -  (4) Set bonusu :
                                     -  2 set bonusunda ki patlamadan etkilenen yaratıklar 3 saniye boyunca % 500 daha fazla hasar alacaklar.
               -   Sunwuko's Shines
                        Artık  Attack speed yerine boş soket rollenebilecek
               - Wizard :
                   - Firebird's Finery :
                         -  (6) Set bonusu :
                             - Rift Guardian'a ne kadar uzak olunursa sınırsız DOT etkisi o kadar azalacak.

         - Yeni Sezonsal Legendary itemler
               - Sezon 2 :
                    - Yeni Legendary Gemler oyuna eklendi
                         - Esoteric Alteration 
                              - % 10 oranında fiziksel olmayan damage'lerden daha az hazar alınacak
                              - Bu oran her gem rank değeri upgrade edildiğinde 0.5% artacak.
                              - Rank 25'de : Hayat durumumuz yarıda iken yediğimiz Cold, Fire ve  Lightning etkileri azalacak
                    - Gem of Ease 
                        - Yaratık öldürmelerinden % 500 daha fazla experience kazanılacak.
                             - Bu oran oyunun zorluk seviyesi ile doğru orantılıdır
                             - Yaratıkların zorluk seviyeleri ile doğru orantılı olacaktır.
                                   - Örnek :
                                          -  Level 1 yaratık öldürüldüğünde 40 experience kazanılacak
                                          -  Level 55 yaratık öldürüldüğünde 8700 experience kazanılacak
                                          -  Level 60 yaratık öldürüldüğünde 18,700 experience kazanılacak
                                - Bu oran her gem rank değeri upgrade edildiğinde +50 artacak.
                                - Rank 25'de : Kullanım için level gereksinimi 1 düşecek.
                    - Molten Wildebeest's Gizzard
                           - Saniye başına 10.000 heal verecek.
                           - Bu oran her gem rank değeri upgrade edildiğinde +1000  artacak.
                            - Rank 25'de : 4 saniye boyunca hasar alınmaz ise saniye başına toplam hayat oranımızın % 200'ü kadar shield kazanılacak.
                 
                - Klaslara özel itemler :
                      - Crusader :
                          - Belt of the Trove 
                               - Yeni legendary belt olarak oyuna eklendi.
                               - 6-8 saniye boyunca etraftaki yaratıklara bombardment atacak.

                      Demon Hunter :
                          - Odyssey's End
                                - Yeni legendary bow olarak oyuna eklendi.
                                 - Entanglin shotla yavaşladığında bir yaratık bütün herşeyden yüzde 25 daha fazla hasar alacak.
                      - Wizard :
                            - Halo of Arlyse
                               - Yeni legendary ring olarak oyuna eklendi
                               - İce Armor artık % 50-60 oranında meele damage kesecek ve hayat oranuımız % 10'un altına düştüğünde otomatik olarak Frost Nova aktif olacak.
                               
                      - Barbarian :
                            - The Undisputed Champion
                                 - Yeni legendary gücü eklendi
                                        - İtem takıldığında Frenzy skill'inin tüm rune'ları aktif olacak
                      - Monk :
                             -  Gungdo Gear
                                 - Yeni legendary gücü eklendi
                                        - Exploding Palm patladığında etrafındakilere Exploding Palm hasarı verecek.
                      - Witch Doctor
                              - Wormwood
                                 -  Yeni legendary gücü eklendi
                                         - Locust Swarm yakındaki her yaratığa ve her saniye etki edecek
                                         - +20-25% Poison skill damage eklendi

- Bug düzeltmeleri :
   - Gem of Efficacious'un refleckt efekt hatası düzeltildi.
   - Bane of the Trapped'ın hasar bonusu hatası giderildi
   - Invigorating Gemstone'in Frozen yada Blind hasar düşürme etkisi hatası düzeltildi
   - Invigorating Gemstone ile düşmana vurduğunuzda elde ettiğiniz Blind efektinden heal alınabilecek artık.

ACHIEVEMENT'LER

   -  Sezon 2 Conquest'leri oyuna eklendi.
   - The Lord of Bells için artık  "You're Not The Boss Of Me" görevinin bitirilmesine gerek yok

ADVENTURE MODU

   - New Tristram 'da yerleşim düzenlemeleri getirildi
       -  Bu düzenlemeler sadece Adventure modu için geçerlidir
   -  Whimsydale artık daha bol ödüllü olacak.
 
 - Bounties & Events
       - Aşağıdaki Bounty'lerde değişiklikler getirildi.
         A Miner's Gold
         The Jar of Souls
         The Matriarch's Bones
         The Miser's Will
         The Scavenged Scabbard
     - Clear the Barracks : 2. Katı bulmak artık daha kolay olacak.
   
 - Nephalem Rifts
      - Oyuncular artık öldükleri zaman en son Checkpoint noktasında doğmayacaklar.
      - Oyuncular belli bir gecikme süresinden sonra ölen vücudu tekrar kaldırabilecek ayağa
            - Her ölme süresinde bu süre uzayacak.
      - Greater Rift'de her zorluğa göre bitiminde elde edilen gold ve experience puanları arttırıldı.
   - Bir çok harita Nephalem ve  Greater Rifts'ler için oluşturulma layout değişiklikleri getirildi.

  - Yaratıklar :
   - Greater ve Nephalem Rifts içerisindeki yaratık yoğunluk oranları değiştirildi.
   - Yaratıkların hasar oranları Greater Rifts level 26 ve üstünde düşürüldü.
   - Rift Guardian'lara bir takım güçlendirmeler ve değişiklikler getirildi.
       - Bloodmaw
           - Bu Rift Guardian artık daha adil dövüşecek. Zıplamaları artık köşeler olacak fakat sayısı artacak ve daha etkili olacak.
      - Erethon 
           -  Bu Rift Guardian'ın dash atağı Ranged karakterlere daha çok etki edecek.
       - Rime
           - Bu Rift Guardian yakın dövüşen karakterler için adil dövüşmüyordu. Ranged karakterlere etkisi arttırılırken yakın dövüşenler için düzenlemeler getirildi.

  - Pylonlar
           - Pylonların artık yan yana yada birbirlerine yakın olmaları daha aza sıklıkta olacak
              -  Conduit Pylon
                    - Artık sizin silah hasar gücünüze orantılı olarak vuracak
                    - Bu hasarlar sınırlı sayıda yaratığa isabet edecek
                    - Artık aynı hedefe daha az sıklıkta vuracak
              - Shield Pylon
                    - Artık bu pylon aktif iken karaktermize gelen hasarlar reflect damage etkisi olarak gelecek.
             - Speed Pylon
                  - Etkili olma süresü 30 saniyeden 60 saniyeye çıkartıldı.
                  - Aktif iken yaratıkları havaya fırlatarak hasar verecek.
                 - Waller etkisi yapan eliteler artık hızı kesemeyecek
 
  - Realm of Trials
      - Wave'lar arasındaki bekleme süresi kısaltıldı
      - Yaratıkların spawn olmalarında bazı değişiklikler yapılmıştır.
      - Artık key ödülü o anki bitirdiğiniz wave ile doğru oranılı olacak.
      - Keystone of Trials artık legendary item sesi çıkartmayacak ve minimapden görülmeyecek.

   - Bug düzeltmeleri :
      - Greater Rift'de iken follower skilleri değiştirilemeyecek.

  - Craft'lama

          -    Blacksmith
                   -  Salvage all bundan sonra transmoglu ve soketinde gem olan itemleri salvage etmeyecek

FOLLOWERLAR:

   - Templar
       - Wrath regeneration'ın yanlış oranda çalışması düzeltildi.

YARATIKLAR:

     - Extra Health ve Vampiric özellikleri Elite'lerden kaldırıldı.
         Anarch
              - Maximum dash damage aralıkları düşürüldü
              - Kısa dash atakları artık daha yakın alana etki edecek.
        Corrupted Angel
              - Maximum dash damage aralıkları düşürüldü
              - Unholy Shield özelliği iptal edildi
        Inferno Zombie
              - Bu canavarların experience vermeleri ve hasarları azaltıldı
        Punisher
              - Maximum zıplama aralığı düşürüldü.
              - Stun etkisi azaltıldı
        Treasure Goblinler
              - Yeni Treasure Goblin'ler oyuna eklendi
                     -  Blood Thief : Mor renklidir ve öldükleri zaman Blood Shards atar.
                      - Odious Collector : Yeşil renklidir ve öldükleri zaman craft materyali atar.
                      - Gem Hoarder :  Beyaz renklidir ve öldükleri zaman % 90 oranında Marquise yada % 10 oranında Imperial Gem atarlar
                      - Malevolent Torment : Koyu kahverengi renklidir ve normal goblin gibi tüm herşeyden düşürebilir  ama diğer goblinlere nazaran Legendary düşürme şansları çok daha yüksektir.
                     - Yeni  Treasure Goblinler sadece Adventure modunda çıkacaklar
                     - Bütün goblinlere özel minimap iconları getirildi
                     - İtem drop kaliteleri Torment 1 ve üstünde daha yüksek olacak.
                     - Treasure Goblinler'in kaçma yollarına ilişkin yenilikler getirildi.





By : Diabolus 13.01.2015 | 22:17
Son Düzenleme: 12.02.2015 | 09:37 Gönderen: Diabolus
Etiketler:
Alkoer 20.01.2015 | 10:49


yama öncesi wizard ım gayet iyi idi aslında ama şuanda pek etkili değil gibi. bir anda sürü şle mob üstüme koşuyor dmg yetersiz kalıyor.

genel olarak yamada yaşam kalitesini arttırmak için yapılan değiğşiklikler çok güzel. bir süre daha idare edecektir bizleri.

hatta benim gibi adamlar bir sonraki ek pakete kadar götürür. malum bana item ancak herkez düşürüp oyunu bıraktıktan sonra düşüyor :D


whiteboy 20.01.2015 | 17:44


Prides fall itemini takanları gordum bende nerden cıktıgını merak edıyorum act 3 bounty ıle cıkarabılecegımı ogrendıgım ıyı oldu tesekkurler.Demon hunter tabıkı oynaması daha zorlastı ve playerlık gerekıyor artık yanı eger sevdıgım bır karekter olsaydı ugrasır cozerdım her turlu ama genede bır yandan atak yapıp bır yandan devamlı kacmak zorunda olmak kolay degıl gozlerı dört acmak gerekıyor.Bazı arkadaslar wd ye laf attıgımı soylemıs benım dıablo 3 aldıgımda ılk actıgım karekter wd dir en sevdıgım karekter oydu.pet build yada jade build 2 sınıde denedım.Fakat damagelerın yetersız oldugunu dusunuyorum bır barbar bır dh kadar damage vuramıyor barbar kadar saglam degıl dh hızlı kacabılen sıyrılabılen bır karekter degıl bırseyler eksık bu bellı mesela monk u kımse saymıyor bıle neden bu kadar fark var karekterler arası güc olarak bundan bahsedıyorum.Gormuyorlarmı bu adaletsızlıgı.


Alteran 20.01.2015 | 18:20


bu oyunda dengeleri hiç bir türlü tutturamazlar bence..... neresinden tuttup kaldırmaya kalksan diğer taraf jöle gibi aşağıya doğru düşmeye başlıyor..... oyunu yanlış bi mekanik üzerine otorttular bu konuda çığır acıcak bi yenilikle tek kişilik oyun modunu kaldırmaları gerekiyordu (zaten online bi yapı üzerinde girip oynanıyor) o zaman kimse bu karakter böyle dengesiz söyle dengesiz tartışmalarına girmezdi.... 3 kişilik 5 kişilik takımlar halinde iki modda zorunlu kılacaksın oynamayı herkez birbirini tamamlayacak sekilde hareket edecek ozaman. Tabi bu durumuda sömürmeden her takım 1 karakterden oluşmalı kuralı ile hem karakterlerin oynanabilirlik oranını stabil seviede tutarlardı hemde herkes sectiği karakterin özelliğine uygun oalrak takım içinde hareket etme gayreti içinde olurdu... Bi nevi örneklemek gerekirse lol ve dota tarzında ama pwe de yaptığınızı düşünün... oradada  mesela teke tek girip baksanız bazı karakterler bazılarına karşı inanılmaz avantajlı durumda karakterler arası denge takım oyunuyla kuruluyor.. wow da pwe gibi yani illa healer olması gerek yada tank olamsı gerek. bence bunu yapmak için oyuncu sayısıda müsait... bu konuda yazacak cok sey var tabi şimdilik bu kadar toparlayabildim


EVEAN 20.01.2015 | 20:12


Öncelikle herkese merhaba…
Oyunu ne kadar süredir oynamıyorum emin değilim ancak fırsat buldukça forumu takip etmeye çalışıyorum. Gelen yamaları inceliyorum ve oyunu oynamak için çok da bir sebep olmadığını hala üzülerek görüyorum. Yorumların tamamını dikkatle okudum ve mesele dh wd barbar nerf buff meselesi değil insanlar eğlenerek oynamak istiyor… Öyle bir sistem kurdu ki Blizz. bu oyunda baştan hatalı bir kere oyun hack and slash ama online zorunlu solo oyun var ama parti ile bufflanıyosun… Tek ya da çoklu fark etmez oyun oyuncu için olmalı bir kere…

Diablo da genel olay psikolojik bir çıkmazın insanda oluşturduğu kazanma hırsı ve buna ulaşınca yaşadığın hazdan ibarettir başkaca bir çekiciliği ve derinliği olmayan bir oyundur ve öyle de olmalıdır türün özelliği budur… (WoW olmamalıdır yaşam simulasyonuna dönüşmemelidir. Bahsettiğim derinlik oyun mekaniği ile ilgili tabi ki lore ile ilgili değil)
Yani öyle bir sistem olmalı ki kolayca ulaşamayacağın kadar zor olmalı ama hiç ulaşılamayacak kadar da imkansız olmamalı… Bu ana tema ile item, gear, build, gem, gold goblin, görev, yan görev hepsini ele alabiliriz.

Şimdi oyun mekaniğine dönecek olursak iteme ulaşmak kolay… Belli gear haricinde iş yapacak bir gear çeşitliliği gören varsa beri gelsin… Hele hele rare diye adlandırılmasın bari dediğim rare itemlerin çöp olması ayrı mevzu. Build desen ben bir türlü anlamadım herkes her şekilde aynı gear ve build peşinde koşmaktan öte gidemiyor… Ha diablo 2 de durum çok mu farklıydı hayır ama bilgi bu kadar kolay yayılmıyor streamer denilen tipler her bugu açığı otu boku herkese yaymıyor daha doğrusu insanlar yaparak yaşayarak öğreniyordu bir çok şeyi oyundan alınan başarma hissi daha yüksek oluyordu haliyle. En azından benim için öyleydi…

Talent sistemi tamamen saçmalık öyle saçma runelar var ki sırf iş olsun diye konmuş gibi kim kullanır ki demeden edemiyorsun doğal olarak… Hatta skill sistemi için ayrı bir konu başlığında tartışılmalı olay laf kalabalığına gerek yok artık
Sonuç item gear build klonlanmış karakterler ile her oyun aynı ve tekrar eden sıkıcı bir sistem.

Gem olayı leg gemler ve hatta jewel gemler yağmur olup yağsa bari en azından şenlik olur… marquise gem nasıl düşer yerden ya… gir gr’te al leg gemi… e nolcak neyine sevinecem ben bunun e geliştirecen ama level atlatacan geme… abi ben ana tema da ne dedim arayış ve sonunda bulmak olayın özü bu… sen bunu vermiyorsun bunu anlamak bu kadar mı zor diye düşünüyorum.

Gold olayına gelirsek evet ah rmah kalktı başından beri olmamalıydı iyi ki de kaldırıldı ama vault olmamalıydı bence herkes bir şekilde giriyor ve cukkayı vuruyor… ve kısa sürede oluyor bu… sonuç herkes zengin.
Gold farm gemi güzel fikir ama vault için kastığımız kadar o gem için kassaydık daha mantıklı olmaz mıydı… Hatta adam gibi gold farm yapsaydık gf neden kalktı anlamadım… en azından insanlar gf gear dizer gezerdi arada bi amaç olurdu… o da yok. Ne vault olsun ne gold gem adam gibi gold farm yapalım… gıdım gıdım artsın goldumuz ve düşünelim zibilyon tane craft materyali hiç düşünmeden basıp geçeceğimize elimizdeki itemler ile neler yapabilirizi düşündürsün oyun bizlere… craft için kafa patlatalım… Tek kol kumar makinesi gibi bas dur bas dur aha geldi.

Görev meselesi ana görevlere sözüm yok ekibin kararıdır senaryo modunda oynar geçersin fakat insanı biraz zorlamalı bence öyle lap lup kes dal parçala aç adventure modu yardır, biraz kolay mı ne? Yan görevlere gelince bi kere görevlerin yerleri haritalar her şey o kadar aynı ki random map olayı var diyolar hala ona uyuz oluyom en çok… Kardeşim madem sistemi online tabanlı bir community şeklinde kurdun o zman insanlara izin ver topluluk içinde gametools tarzında bir şeyler ile millet görev oluştursun, haritalar yapsın beğenilenler oynansın oylama yapalım ne cevherler var neden bundan yararlanmıyorsunuz arkadaş.
xp gold cart curt sınırını sen belirle en azından görev bolluğu olsun bu sistem bir çok oyunda var ve diabloya yan görev mantığına cuk oturur… (Misal starcraft ve starcraft2 de map editör ile insanlar farklı haritalar görevler oluşturabiliyor hatta bazen bunlar oyunun hali hazırdaki görev veya haritalarından çok daha fazla seviliyor DOTA gibi)

Neyse aylardır ilk defa yorum yapınca böyle oluyor anlaşılan.  Sizleri daha fazla meşgul etmemeyim…
Bu arada Ahmet ve Murat abiye de (capi ve MacoM) burdan selamlar :)
Herkese saygılar, iyi forumlar… Birkaç ay sonra görüşürüz.


Alteran 20.01.2015 | 20:57


Öncelikle herkese merhaba…
Oyunu ne kadar süredir oynamıyorum emin değilim ancak fırsat buldukça forumu takip etmeye çalışıyorum. Gelen yamaları inceliyorum ve oyunu oynamak için çok da bir sebep olmadığını hala üzülerek görüyorum. Yorumların tamamını dikkatle okudum ve mesele dh wd barbar nerf buff meselesi değil insanlar eğlenerek oynamak istiyor… Öyle bir sistem kurdu ki Blizz. bu oyunda baştan hatalı bir kere oyun hack and slash ama online zorunlu solo oyun var ama parti ile bufflanıyosun… Tek ya da çoklu fark etmez oyun oyuncu için olmalı bir kere…

Diablo da genel olay psikolojik bir çıkmazın insanda oluşturduğu kazanma hırsı ve buna ulaşınca yaşadığın hazdan ibarettir başkaca bir çekiciliği ve derinliği olmayan bir oyundur ve öyle de olmalıdır türün özelliği budur… (WoW olmamalıdır yaşam simulasyonuna dönüşmemelidir. Bahsettiğim derinlik oyun mekaniği ile ilgili tabi ki lore ile ilgili değil)
Yani öyle bir sistem olmalı ki kolayca ulaşamayacağın kadar zor olmalı ama hiç ulaşılamayacak kadar da imkansız olmamalı… Bu ana tema ile item, gear, build, gem, gold goblin, görev, yan görev hepsini ele alabiliriz.

Şimdi oyun mekaniğine dönecek olursak iteme ulaşmak kolay… Belli gear haricinde iş yapacak bir gear çeşitliliği gören varsa beri gelsin… Hele hele rare diye adlandırılmasın bari dediğim rare itemlerin çöp olması ayrı mevzu. Build desen ben bir türlü anlamadım herkes her şekilde aynı gear ve build peşinde koşmaktan öte gidemiyor… Ha diablo 2 de durum çok mu farklıydı hayır ama bilgi bu kadar kolay yayılmıyor streamer denilen tipler her bugu açığı otu boku herkese yaymıyor daha doğrusu insanlar yaparak yaşayarak öğreniyordu bir çok şeyi oyundan alınan başarma hissi daha yüksek oluyordu haliyle. En azından benim için öyleydi…

Talent sistemi tamamen saçmalık öyle saçma runelar var ki sırf iş olsun diye konmuş gibi kim kullanır ki demeden edemiyorsun doğal olarak… Hatta skill sistemi için ayrı bir konu başlığında tartışılmalı olay laf kalabalığına gerek yok artık
Sonuç item gear build klonlanmış karakterler ile her oyun aynı ve tekrar eden sıkıcı bir sistem.

Gem olayı leg gemler ve hatta jewel gemler yağmur olup yağsa bari en azından şenlik olur… marquise gem nasıl düşer yerden ya… gir gr’te al leg gemi… e nolcak neyine sevinecem ben bunun e geliştirecen ama level atlatacan geme… abi ben ana tema da ne dedim arayış ve sonunda bulmak olayın özü bu… sen bunu vermiyorsun bunu anlamak bu kadar mı zor diye düşünüyorum.

Gold olayına gelirsek evet ah rmah kalktı başından beri olmamalıydı iyi ki de kaldırıldı ama vault olmamalıydı bence herkes bir şekilde giriyor ve cukkayı vuruyor… ve kısa sürede oluyor bu… sonuç herkes zengin.
Gold farm gemi güzel fikir ama vault için kastığımız kadar o gem için kassaydık daha mantıklı olmaz mıydı… Hatta adam gibi gold farm yapsaydık gf neden kalktı anlamadım… en azından insanlar gf gear dizer gezerdi arada bi amaç olurdu… o da yok. Ne vault olsun ne gold gem adam gibi gold farm yapalım… gıdım gıdım artsın goldumuz ve düşünelim zibilyon tane craft materyali hiç düşünmeden basıp geçeceğimize elimizdeki itemler ile neler yapabilirizi düşündürsün oyun bizlere… craft için kafa patlatalım… Tek kol kumar makinesi gibi bas dur bas dur aha geldi.

Görev meselesi ana görevlere sözüm yok ekibin kararıdır senaryo modunda oynar geçersin fakat insanı biraz zorlamalı bence öyle lap lup kes dal parçala aç adventure modu yardır, biraz kolay mı ne? Yan görevlere gelince bi kere görevlerin yerleri haritalar her şey o kadar aynı ki random map olayı var diyolar hala ona uyuz oluyom en çok… Kardeşim madem sistemi online tabanlı bir community şeklinde kurdun o zman insanlara izin ver topluluk içinde gametools tarzında bir şeyler ile millet görev oluştursun, haritalar yapsın beğenilenler oynansın oylama yapalım ne cevherler var neden bundan yararlanmıyorsunuz arkadaş.
xp gold cart curt sınırını sen belirle en azından görev bolluğu olsun bu sistem bir çok oyunda var ve diabloya yan görev mantığına cuk oturur… (Misal starcraft ve starcraft2 de map editör ile insanlar farklı haritalar görevler oluşturabiliyor hatta bazen bunlar oyunun hali hazırdaki görev veya haritalarından çok daha fazla seviliyor DOTA gibi)

Neyse aylardır ilk defa yorum yapınca böyle oluyor anlaşılan.  Sizleri daha fazla meşgul etmemeyim…
Bu arada Ahmet ve Murat abiye de (capi ve MacoM) burdan selamlar :)
Herkese saygılar, iyi forumlar… Birkaç ay sonra görüşürüz.



dostum dediklerine büyük ölçüde katılıyorum... yanlızca online zorunlu olması iyi aslında cünkü diablo 3 console version da offline olarak oynanabiliyor vede yapılanları burada söylemeye gerek yok heralde...

Bide wow gibi yaşam similasyonu olmamalı demişsin bencede olmamalı olamazda zaten :D      bahsettiğim sadece oradaki raid sisteminde kurulan partiler varya hani tank olsun healerlar şu kadar olsun dps ler bu kadar olsun diye işte o sistem burada da olabilir.

bu oyundaki bütün bufflar ve nerfler parti oyunu düşünülerek yapılıyor vede conduit pylon rezaleti yüzünden 4 kişilik partiyle bile zor yapılacak işleri bazıları tek başına yaptı diye karakterler arası güç farkları konuşuluyor sürekli... işte bu yüzden wowdaki dungeon mantığıda olduğu gibi tek başına girilemiyorsa burada da öyle olacak arkadaş... haaa  belli bir yere kadar tek başına oynansın ama yüksek seviye riftlere yalnızca parti ile katılmayı zorunlu yap... o zaman kimse dh bu kadar vuruo barbar bu kadar sallıo diye yazmak gereği duymaz çünkü her karakterin görevlerinin farklı olduğu bilincine vararak oynayacağı için Dh nin fazla vurmasını takım olarak avantaj olarak görür kendisiyle kıyaslamak zorunda kalmaz.....


whiteboy 21.01.2015 | 01:53


Arkadaslar benım anlamadıgım sey şu bakıyorum leaderboards tan benımle yaklasık olarak aynı ıtemlerı kullanan adamlar benden yuksek grift degerlerıne ulasmıs mesela ben crusader ıle en fazla 37 bitirirken cok ugrasmadım hadı ugrassam 40 bıtırdım dıyelım fakat adamlar 47 ye gelmıs benım paragon level 500 kusuratlarda bunların 800 900 rakamlarına ulasmıs ne yanı paragon level mı bu kadar fark ettırıyor bu paragon level ın cok olmasının ne gıbı faydaları var nasıl cabuk  bır sekılde kasabılırız paragon level ı benı bılgılendırırsenız sevınırım.


whiteboy 21.01.2015 | 02:17

Son Düzenleme: 21.01.2015 | 02:27 Gönderen: whiteboy

Yaw unutmusum bır konu daha var bakıyorum bu elemanlar ne pasif skıll olarak bır defansıf skıll kullanıyor nede unity gibi bir item takıyor full atak nasıl oluyorda bu kadar ılerı gıdebılıyorlar kardesım ben barbar da mesela unity kullanıyorum yanımdakı follower a da takıyorum tabıkı e bırde superstıtıon gıbı war cry gıbı skıllerle armoru ressıtlerı yuksek tutuyorum ve bırde barbar oynayanlar bılır ignore pain diye bir skıll var cooldown reducıtıon yuzde 50 benım bırde belt ıle sureyı kısaltıp neredeyse 3 4 sanıye harıc devamlı ıgnore paın skıllını kullanarak gezıyorum hala saglamlık yeterlı olmazken daha 40 lı rıftlerde olebılırken bu elemanlar bunları kullanmadan nasıl ayakta kalıyorda 50 60 riftlere ulasıyor.Bır hılesı varda bızmı bılmıyoruz?


Diabolus 21.01.2015 | 08:23


Prides fall itemini takanları gordum bende nerden cıktıgını merak edıyorum act 3 bounty ıle cıkarabılecegımı ogrendıgım ıyı oldu tesekkurler.Demon hunter tabıkı oynaması daha zorlastı ve playerlık gerekıyor artık yanı eger sevdıgım bır karekter olsaydı ugrasır cozerdım her turlu ama genede bır yandan atak yapıp bır yandan devamlı kacmak zorunda olmak kolay degıl gozlerı dört acmak gerekıyor.Bazı arkadaslar wd ye laf attıgımı soylemıs benım dıablo 3 aldıgımda ılk actıgım karekter wd dir en sevdıgım karekter oydu.pet build yada jade build 2 sınıde denedım.Fakat damagelerın yetersız oldugunu dusunuyorum bır barbar bır dh kadar damage vuramıyor barbar kadar saglam degıl dh hızlı kacabılen sıyrılabılen bır karekter degıl bırseyler eksık bu bellı mesela monk u kımse saymıyor bıle neden bu kadar fark var karekterler arası güc olarak bundan bahsedıyorum.Gormuyorlarmı bu adaletsızlıgı.

Şimdi sen DH'nin oynaması zorlaştı Wd barbar yada Dh kadar damage vuramıyor diyorsun ama orada bir duralım. Şuan en yüksek GR'yi gene 3 Dh + 1 Wd takımı yapabiliyor. Zaten eskiden de öyleydi belki aralarına bir monk giriyordu ama kesinlikle diğer class'lar giremiyordu. Daha dün Gr 61'i kesen ( vaktinde kesemediler ama olsun) 3 Dh + 1 Wd izledim, mana gereksinimini düşürünce sürekli skill basıp turret'ları hiç boş bırakmıyorlar. Dh için bundan sonra mana gereksinimini düşürmek önemli hale geldi, eskiden böyle değildi.Wd ise bence hala iyi bir karakter Jade set ile hala çok yüksek damage bırakabiliyor ve hem yere indirdiği dps veren totemi olsun hemde jade set bence yüksek gr için şart bir karakter...

------------------------------------------------------------------------------

@EVEAN ;  yazını dün okuma fırsatı bulamamıştım ama bugün okudum. Öncelikle tespitlerinin büyük bir kısmı doğru. Bu oyun bir wow olmamalı hiç bir zaman ama çok güzel söylemişsin bir çok şey kolay ulaşabilir olmamalı ama zorda ulaşılmamalı. İşte bu durumu Blizzard bir türlü dengeye koyamadı. Oyun ilk başladığında yani eski vanilladan bahsediyorum Legendary düşürmek neredeyse imkansızdı. 3 ayda o kadar oynayıp 2 tane legendary düşürdüğümü hatırlarım sonra getirdikleri buff ile bir anda droprate'leri arttırdılar. Aslında ilk buff çok kararında idi senin dediğin gibi ne zor ne kolaydı ama sürekli bu olaya bir buff getirildi ve şuan gelinen noktada itemlere ulaşmak hiç de zor değil.

Onun dışında evet  bir karakter için 2-3 build var iş yapan ve bu itemleri aramaktan ve onları kullanmaktan başka şans yok. Aslında var ama yüksek zorlukta oynamak istiyorsan mecbur gidip onları buluyorsun. Set itemlere bağımlısın, legendary'lere bağımlısın. Yere düşen rare'lerin yüzüne bakan yok ve rare ile Legendary itemler arasında dağlar kadar fark var şuan ve bence bu konunun düzeltilmesi gerekiyor. Bir rare spesifik özellik vermese bile en azından stats değerleri en son gelen ancient itemlerden sonra bufflanmalı ve en azından oyuna geri döndürülmeli diye düşünüyorum.

....diğer taraftan artık bu oyundan çok fazla bir şey beklemeyin. Bundan sonra oyuna gelecekler; yeni bir sezon, yeni sezona özel itemler-achievementsler, yeni rift bossları, yeni yaratıklar ve itemler olacaktır. En önemlisi Blizzard bundan sonra oyuna neyi eklese çabuk tüketilebilir olacak ve Diablo camiası zaten buna çoktan alıştı, alışamayanlar ise çoktan oyunu bıraktı...


Alteran 21.01.2015 | 09:26


Arkadaslar benım anlamadıgım sey şu bakıyorum leaderboards tan benımle yaklasık olarak aynı ıtemlerı kullanan adamlar benden yuksek grift degerlerıne ulasmıs mesela ben crusader ıle en fazla 37 bitirirken cok ugrasmadım hadı ugrassam 40 bıtırdım dıyelım fakat adamlar 47 ye gelmıs benım paragon level 500 kusuratlarda bunların 800 900 rakamlarına ulasmıs ne yanı paragon level mı bu kadar fark ettırıyor bu paragon level ın cok olmasının ne gıbı faydaları var nasıl cabuk  bır sekılde kasabılırız paragon level ı benı bılgılendırırsenız sevınırım.


dostum paragon levelin pek fazla bir etkisi yok.... leaderboarda bakma sen rifti bitirdikleri itemları skilleri falan milletten saklıyorlar.... hatta koreli bir adam var profiline her baktığımda üzerinde sürekli rare item görüyorum.... kim neyi nasıl yapıyor olayını en sağlıklı streamlerden takip edebilirsin.....


whiteboy 21.01.2015 | 17:22


Bende paragon level ın cok etkısı oldugunu dusunmuyorum fakat ıtemlerı gızlıyorlar demıssın yanı ne kullanabılırkı aşşa yukarı ıtemler bellı sunu anlamıyorum yukarıdada belırttım bız cooldown ı yuzde 50 sevıyelerıne yaklastırıp unıty gıbı ıtemler takıp genede yeterlı olmazken bu herıfler full atak gıbı stone of jordon kullanıp ıgnore paın gıbı yuzde 50 reduce damage gıbı bır skıll ı kullanmadan nasıl oluyorda ayakta kalıyorlar.Dh ıcınde aynı seyler gecerlı bakıyorum toughness recory degerlı cok dusuk unıtyde kullanmıyorlar ama kolay kolay yatmıyorlar sankı yaratıklar damage vuramıyor tamam daha ıyı player olabılırler ama bu kadarda fark olmaz youtubeden falan ızlıyorum vıdeoları bırebır goruyorum sırf profılıne bakarak konusmuyorum.Diabolus arkadasımda wd dan bahsederken 4 kısılık partylerden bahsetmıs fakat ben tek basına yapılan gr lerden bahsedıyorum yanı ona bakarsan tank crusader le gırıp yanına 3 dh ıle 60 gr ye ulasanlarda var bu crusaderın muthıs bır karekter oldugunu gostermıyor orda asıl ısı  dhler yapıyor jade lı bır wd ıle tek basına yuksek grlerde ayakta kalmak gercekten cok ıyı playerlık ısteyen bır iş wd monk ve wizarddan daha ıyı bu kesın ama karekterler arasında bır adaletsızlık oldugu esıt gucte olmadıklarıda kesın bence.


whiteboy 21.01.2015 | 23:52


Yaw arkadaşlar bu clan olayı nasıl oluyor yanı 1 2 senedır oynuyorum oyunu clana falan nasıl gırılıyor turk bır clan varmı bu konuda bılgılendırırsenız sevınırım cunku clandan arkadaslarla takılmak beraber bırseyler yapmak guzel olabılır denemek lazım varmı bıldıgınız bır clan.


koi.onur 22.01.2015 | 08:41


Yaw arkadaşlar bu clan olayı nasıl oluyor yanı 1 2 senedır oynuyorum oyunu clana falan nasıl gırılıyor turk bır clan varmı bu konuda bılgılendırırsenız sevınırım cunku clandan arkadaslarla takılmak beraber bırseyler yapmak guzel olabılır denemek lazım varmı bıldıgınız bır clan.
Oyun içinde beni eklersen yardımcı olmaya çalışırım.


whiteboy 22.01.2015 | 17:18


Nasıl ekleyebılırım kardesım oyun ıcı nıckın nedır yardımcı olursan sevınırım



Sayfa: 1 ... 3 4 5   Yukarı git

Yorum Yapın

Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.