Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










Diablo® III: Reaper of Souls™ Perdelerini Araladı  (Okunma sayısı 177961 defa)

Blizzard Entertainment'ın destansı aksiyon-RPG oyunu Diablo ® III'e gelecek olan genişleme paketi Reaper of Souls™, Sanctuary'nin ölümlü diyarları üzerinde devam eden çatışmaya yeni karanlık ve korkunç bir sayfa daha açtı.

Malthael, eski bilgelik (Wizdom) baş meleği, uzun zaman önce kaybolmuştu. Reaper of Souls'da o, Ölüm Meleği olarak döner ve Prime Evil özünü içeren kara ruh taşını ele geçirir. Bu karanlık güç dünya üzerinde açığa çıkarsa sonuçları felaket olabilir.




GENİŞLEME PAKETİ İLE OYUNA EKLENECEK ÖZELLİKLER

Genel Değişiklikler
* Level üst sınırı 70'e çıktı.
* Eski karakterler için yeni yetenek ve büyüler eklendi. Bu yetenekler level 61-70 arasında açılacak.
* Bizi efsanevi şehir Westmarch'tan Pandemonium Kalesi'nin şeytani salonlarına kadar ağırlayacak olan yeni bölüm ACT V geliyor. Büyüklüğü yaklaşık ACT II kadar olacak.
* Sinematikte geçen kara ruhtaşının bulunduğu yer olan Bloodmarsh'ı genişleme paketinde ziyaret edeceğiz.
* Yeni ACT, çok daha karanlık bir atmosfere sahip olacak.
* ACT V'in harita sistemi Diablo II'dekine daha yakın rastgelelikler sergileyecek.
* ACT V'te takipçilerimiz (followers) için yan görevler olacak. Sonunda Scoundrel'in abisi ile tanışabileceğiz.
* ACT V'teki NPC'lerden (bizzat kontrol edemediğiniz ancak oyunda size yardımcı olan karakter) biri Necromancer olacak.
* Sanctuary'nin yaratık koleksiyonuna yeni şeytani canavarlar eklendi.
* Inventory ekranında artık ne kadar dayanıklı olduğumuzu "Toughness" özelliği ile görebileceğiz. Bu yeni bilgi resistler ile Armor'un bir birleşiminden oluşacağa benziyor. Detaylı bilgiler yine yanına açtığımız ek sayfada görülebilecek.
* Aşağıda adı geçen Paragon 2.0, Ganimet 2.0, Ganimet Koşusu ve Nephalem Testi sistemleri, genişleme paketi çıktığında oyuna genişleme paketini satın almayan oyuncular için de eklenecek.

Paragon 2.0
* Paragon leveliniz artık tüm karakterleriniz için ortak olacak ve karakterlerinizin paragon level toplamı kaç ise tüm karakterlerinizin paragon leveli o olacak.
* Paragon level için bir üst sınır olmayacak. İstersek 10000 paragon level'e bile çıkabileceğiz.
* Paragon puanlarınız hesaplanırken karakterlerinizin paragon level toplamı değil, bugüne kadar topladığı experience'lerin toplamı baz alınacak.
* Paragon puanlarımızı harcayabileceğimiz 4 ana grup bulunmakta.
** Strength, Dexterity, Intelligence ve Vitality puanlarımızı arttırabileceğimiz çekirdek puanlar,
** Critical hit Chance, Critical hit Damage, Attack Speed ve Cooldown Reduction puanlarımızı arttırabileceğimiz saldırı puanları,
** Life, Resist All, Armor, Chance to Dodge puanlarımızı arttırabileceğimiz savunma puanları,
** Movement Speed, Magic Find, Gold Pickup Radius, Maximum [Resource] puanlarımızı arttırabileceğimiz macera puanları.
* Saldırı, savunma ve macera puanlarına en fazla 200'er puan verebileceğiz. Çekirdek puanlarda ise bir üst sınır bulunmayacak.
* Puanlar her level atladığımızda şu şekilde gelecek:
** 1. puan çekirdeğe
** 2. puan saldırıya
** 3. puan savunmaya
** 4. puan maceraya
ve 5. levelda tekrar en başa dönecek. Bu döngü paragon level 800'e kadar sürecek. plvl 800'den sonra artık diğer kategorilere puan veremeyeceğimiz için 800'den sonra kazanılan tüm puanlar çekirdek kategoriye gidecek.
* Hardcore oyunlarda paragon level kazanmış fakat ölmüş karakterleriniz var ise bu karakterlerin paragon levellerinden yararlanıp yararlanamayacağımız henüz netlik kazanmış değil.
* Hardcore ve Softcore karakterlerin paragon levelleri birbirinden ayrı hesaplanacak.
* Paragon puanlarımızı her karakterimiz için farklı farklı kullanabileceğiz.
* Paragon puanlarımızı dilediğimiz gibi sıfırlayabileceğiz.

Yeni Karakter Sınıfı: Crusader
* Strength tabanlı bu karakter, kalkan ve gürz kullanımında özelleşmiş ve yetenek yakıtı olarak Wrath kullanıyor. Wrath, barbarianın Fury'si ile aynı olmayacak.
* Crusaderlar paladinlerle aynı öğretiden (order) gelmekte ancak paladinler arasından çok azı yeterince yetenekli sayılarak birer crusader olabilmekte.
* Dünyadaki Crusader sayısı çok az ve bir Crusader öldüğü zaman öğrencisi onun kalkanını ve ismini alarak yerine geçmekte.
* Crusader'ın yetenek sayfasından birkaç görüntü:
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/reaperofsouls/screenshots/01.jpg
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/reaperofsouls/screenshots/02.jpg
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/reaperofsouls/screenshots/04.jpg
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/reaperofsouls/screenshots/05.jpg
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/reaperofsouls/screenshots/06.jpg
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/reaperofsouls/screenshots/07.jpg


Yaratabileceğimiz Karakter Sayısı (Character Slots)
* Şu anda üzerinde çalıştıklarını belirten Josh Mosqueira, her karakter için bir erkek bir de bayan sınıfı olmak üzere ikişer yuva olmasını istediklerini ve sistem el verecek olursa bunu yapacaklarını da sözlerine ekledi. Şimdiki oyunumuzda 5 seçilebilir karakter bulunduğundan toplamda 5 x 2 = 10 karaktere sahip olabiliyoruz ve Crusader ile birlikte bu sayıyı 2 arttırmayı planlıyorlar.

Nephalem Testi (Nephalem Trials)
* Nephalem Trials'da aşağıdaki gibi bir portaldan geçerek kendimizi bir zindanda bulacağız ve akın akın üzerimize gelen yaratıklara karşı mümkün olduğu kadar dayanmaya çalışacağız. İçeride kaldığımız süre arttıkça daha büyük ödüllere erişme imkanımız olacak.

Ganimet Koşusu (Loot Runs)
* Oyuna yeni eklenen bu sistem ile 15-20 dakikalık tamamen rastgele üretilmiş çok katlı zindanlarda, rastgele bir atmosferde, rastgele yaratıklar ve rastgele bosslarla karşılaşacağız eve eğer tamamlamayı başarabilirsek sağlam ganimetlere kavuşacağız.
* Ganimet koşusunun en önemli özelliği tamamen rastgele olması. Burada karşımıza çıkabilecek yaratık kombinasyonunun sınırı yok. Bu bölüm sonu yaratığı için de geçerli. Bu yaratık oyunda ismi mor renkli ve tek başına çıkan, kendine has özellikleri olan bir yaratık da olabilir, oyunda normalde belli bölümlerin sonunda çıkan güçlü bir boss da olabilir, hatta yan yana iki bölüm sonu bossu da olabilir.
* Ganimet koşusuna katılabilmek için neler gerektiği konusuna Josh Mosqueira "BlizzCon'u bekleyin." diye yanıtladı.

Ganimet (Loot) 2.0 Sistemi
* Yeni ganimet sistemi ile artık "az ama sağlam" eşyalar düşecek. Örnek: Şimdiki sistemde belli bir zaman diliminde 256 beyaz, 399 mavi, 275 sarı ve 1 legendary bir kişiye düşmüşse, yeni sistemde aynı zaman diliminde 73 beyaz, 266 mavi, 83 sarı ve 7 legendary eşya düşecek. (Örnekteki sayılar tek bir koşu için örneklendirilmiştir. Bir başka koşuda düşen eşyalar farklılaşabilir.) Bununla birlikte akıllı özellik belirleme sistemi de oyuna eklenecek ve düşen eşyaların işinize yarama ihtimali de bir hayli artmış olacak.
* Legendary'ler de dahil olmak üzere oyuna eşi görülmemiş yeni ganimet yetenekleri eklendi.
* Bossları ilk kez kestiğimizde %100 şans ile bir adet legendary eşya düşecek.
* Artık her legendary, her levelda düşebilecek. Düşen eşyaların özellikleri, eşyanın düştüğü yaratığın leveline göre belirlenecek.
* Oyuna yeni bir mücevher ekleniyor: Elmas (Diamond).
** Silahlara takıldığında Elit yaratıklara olan vuruşumuzu arttıracak,
** Kaskımıza taktığımızda yeteneklerimizin yeniden kullanılabilme süresini (cooldown) kısaltacak,
** Diğer eşyalarımıza taktığımızda ise resistlerimizi arttıracak.
** http://i.imgur.com/bY9J3aj.jpg
* Tanıtım sırasında gözümüze çarpan yeni legendary eşyalar:
** http://i.imgur.com/oEQHyc6.png
** http://s14.directupload.net/images/130821/dzop83qu.jpg
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/gamescom2013/conference/27.jpg
** http://diablo3.judgehype.com/screenshots/gamescom2013/conference/28.jpg

Yeni Elit Yaratık Özellikleri
* Genişleme paketinde yeni elit özellikleri olacak. Hem Sarı (Rare) hem de Mavi (Şampiyon) yaratık grupları için. GamesCom'da şu an eklenmiş bir yaratık özelliği varmış. Adı Crossfire'mış ama değişebilirmiş. Henüz detayını öğrenemedim.

Malthael ve Tyrael
* Malthael'in sinematikte neden Tyrael'i öldürmediği sorusuna yanıt veren Josh Mosqueira, "Oyun içerisinden bilgi vermeden anlatmak gerekirse, sonuçta Tyrael Angiris Konseyi'nin bir üyesi ve Malthael ile Tyrael kardeşler. Bazen kardeşler kavga ederler." diye yanıt verdi.
*Malthael'in amacı evrendeki tüm şeytani güçleri yok etmek. Baş şeytanlar artık bir tehdit oluşturmadığı için, şu andaki en büyük şeytani güç insanlar. Çünkü insanlar melek ve şeytanların ortak torunları. Eğer insanlar yok edilebilirse evren şeytanlardan temizlenmiş olacak ve melekler ezeli çatışmadan galip çıkmış olacaklar.
* Sinematikte Tyrael'in kılıcı El'druin'in (adaletin kılıcı) Malthael'e hiçbir şey yapmamasının nedeni olarak Josh Mosqueira "Çünkü Malthael davranışlarında haklı." olarak yorumladı.
* Tyrael Horadrim yoldaşlığını yeniden kurdu. Videoda Tyrael'in Nephalemi bulmak için gönderdiği Horadrim büyücüsünün adı ise Lorath Nahr.

Yeni Esnaf: Mistik
* Mistik'in iki önemli özelliği bulunmakta. Bunlardan ilki, dilediğimiz bir eşyanın görünümünü az bir altın karşılığında dilediğimiz başka bir eşyanınki ile değiştirmek olacak (Transmogrification).
* Transmogrification özelliğini kullanabilmemiz için görüntüsünü kullanmak istediğimiz eşyanın 1 kere elimize geçmiş olması yeterli olacak. Bulduğumuz eşyaların görüntüsü Mistik'in arayüzüne eklenecek.
* Mistik'in ikinci ve asıl özelliği ise sarı (rare) ve turuncu (legendary) eşyaların beğenmediğimiz özelliklerinden birini rastgele başka bir özellik ile değiştirmek olacak. Bu işlemin sonunda özelliği değiştirilen eşya hesaba bağlı (Account Bound) olacak ve yalnızca kendi karakterlerimiz kullanabilecek. Diğer oyunculara hiçbir yolla devredilemeyecek.
* Özelliğini değiştirmek istediğimiz bir eşyanın yalnızca 1 özelliğini değiştirebileceğiz ancak bu özelliği istediğimiz kadar yeniden ve yeniden değiştirmek mümkün olacak. Örneğin 200 str, 200 vit, 80 res all, +1200 Life on Kill ve +400 Life on Hit özelliklerine sahip bir eşya bulmuş olalım. Diyelim ki +1200 Life on Kill özelliğinin yerine başka bir özellik istiyoruz ve değiştirmeye karar verdik ve bu değişimin sonunda +87 Life per second elde ettik ama beğenmedik ve aynı özelliği yeniden değiştirdik. Bu kez karşımıza +4 pickup radius çıktı. Bu özelliği dilediğimiz kadar yeniden ve yeniden değiştirmemiz mümkün olacak ancak diğer 4 özellik (200 str, 200 vit, 80 res all and +400 Life on Hit) artık kilitlenmiş olacak ve onları değiştirmek mümkün olmayacak.
* Legendary (turuncu) eşyaların yalnızca rasgele üretilen özellikleri mi yoksa o legendary eşyayı kendine özgü kılan özellikleri de dahil olmak üzere istediğimiz herhangi birini mi değiştirebileceğimiz konusunda henüz kesin bir karar verilmiş değil.
* Özellik değişimi sırasında eşyanın orijinaline göre daha kötü özelliklerin çıkma ihtimali olduğu için eğer bu özelliği beğenmezsek eşyanın orijinalindeki özelliğe dilediğimiz zaman geri dönebilme imkanımız olacak.
* Mistik'in özellik değiştirme sistemi ile soketli çıkabilme ihtimali olan ama çıkmamış eşyaları soketli hale getirmek mümkün olacak.

Sezonluk Oyun Sistemi: Ladder
* Sezon sisteminde amaç herkesin eşit bir şekilde oyuna başlamasını sağlamak olacak. Her yeni sezon açıldığında sezona girmek isteyen oyuncular sezona özel yeni karakter açacaklar.
* Normal karakterlerimiz sezonluk oyunlara dahil olamayacaklar.
* Sezon sonunda karakterleriniz normal karakterlere dönüştürülecek ve üzerindeki altın ve eşyalar normal oyun sistemimize eklenecek.
* Sezonda kazanılan paragon deneyim (experience) puanlarımız normal karakterlerimizin paragon deneyim puanlarının üzerine ilave edilecek ve seni sezonde yine her şey sıfırdan başlayacak.
* Sezona özel başka avantajların olup olmayacağı henüz belli değil.

Çıkış Tarihi
* Reaper of Souls'un betası bu yıl oynanmaya başlayacak ancak BlizzCon'dan sonra yayımlanması planlanıyor.
* Genişleme paketinin satışa sunulacağı tarih olarak ise 2014 düşünülüyor.

Kaynaklar:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/10648023/
http://eu.battle.net/d3/en/reaper-of-souls/
https://twitter.com/Lylirra/
http://diablo.somepage.com/news/1624-reaper-of-souls-developer-interview-by-gamonade
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9678719064?page=12#223
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9882178291?page=3#41
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9882389209#6
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9742614243?page=2#28
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9948295103#7
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10025092427
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9972178022?page=2#27
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10014411465?page=7#140





By : Nekroses 22.08.2013 | 00:59
Son Düzenleme: 20.10.2013 | 22:59 Gönderen: Nekroses
Etiketler: ek paket ros reaper of souls 
gungenir 19.10.2013 | 15:58


Mevzuyu ele alan bir anime, arkadaki kız John Titor. İzlemediysen anlamaman normal.


moz 19.10.2013 | 16:04


Evet izlemedim ama Jhon Titor'u konu alan animeler olduğunu biliyorum. Daha çok ben o kısa CAPS te küfür hakaret konusuyla ilgili sormuştum.


Nekroses 20.10.2013 | 04:34


Can doldurma ve yaratık vuruşları konusunda ciddi değişiklikler planlıyorlar ama henüz test aşamasında olduğu için bir detay alamıyoruz. Şu anki testlerde tüm eşyaların ve karakter yeteneklerinin Life Steal sistemi üzerinde oynamalar yapıyorlar. Canımızı şu an yaptığımız gibi saniyeler içerisinde sıfırdan tam dolu hale getiremeyeceğiz gibi görünüyor. Ama bunlar hep test baştan söyleyeyim. =)


Nekroses 20.10.2013 | 22:40

Son Düzenleme: 20.10.2013 | 23:01 Gönderen: Nekroses

Yeni bilgiler:

Şu anki yapıya göre paragon puanları bazı yeteneklerimizi şu şekilde etkileyecek:
Çekirdek puanlara (Strength, Dexterity, Intelligence ve Vitality) verilen her bir paragon puanı o değeri 5 arttıracak.
Savunma puanlarına (Life, Resist All, Armor ve Chance to Dodge) verilen her bir paragon puanı o değeri %0.2 arttıracak.
Maximum [Resource] puan başına 1 artacak. (Bu değişebilir çünkü Witch Doctor için hiçbir işe yaramaz. Wizard için de fazla güçlü olur.)
Movement Speed puan başına %0.5 artacak.

Kaynak: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10195531032?page=5#81


moz 21.10.2013 | 15:47


Blizz. iyice sazı aldı eline desenize :-) 


Sinner 22.10.2013 | 21:22


Zeal + fanaticism tadında bir skill olacak mı acaba?


Nekroses 23.10.2013 | 00:04

Son Düzenleme: 23.10.2013 | 00:07 Gönderen: Nekroses

Henüz kesin olmamakla birlikte şu anki test edilen sistemde Slash yeteneğinin ilk açılacak olan runu Zeal olacak gibi duruyor. Barbarian'ın Frenzy yeteneğini andırıyor ancak dar bir alanda birden fazla yaratığa etki edebiliyor. Vurdukça da hızlanıyor. Diablo II'deki tasarımına yakın. Fanaticism isimli bir yetenek de var ancak vuruşu veya hızını arttırmıyor. Yetenek yakıtınızın (Wrath) dolma hızını arttırıyor.

Not: Bu tasarımlar ilerde yüksek ihtimalle değişiklik gösterecektir.


Endorama 07.11.2013 | 21:34


Arkadaşlar sezona katılmak isteyenler yeni karakter açacaklar demiş açmazsak yani sezona girmezsek noluyor veya sezona girmenin avantajı nedir?


sharpen 08.11.2013 | 11:10

Son Düzenleme: 08.11.2013 | 11:42 Gönderen: Midnite, Düzenleme Sebebi: Link kaldırıldı.

yeni videolar gelmeye başladı,

Link kaldırıldı.


sarparian 08.11.2013 | 11:15


Ağzımıza tekrar bal çaldılar,beklemedeyiz...


Midnite 08.11.2013 | 11:41


Arkadaşlar Blizzardan mail geldi lütfen resmi siteden olmayan video ve resimleri paylaşmayınız.


Nekroses 09.11.2013 | 01:34


Arkadaşlar sezona katılmak isteyenler yeni karakter açacaklar demiş açmazsak yani sezona girmezsek noluyor veya sezona girmenin avantajı nedir?
Sezon hakkında henüz bir avantajdan bahsedilmiş değil. Normal oyunun aynısı gibi duruyor ancak herkes sıfırdan başladığı için karakterler eşit oluyor. Sezona girmenin ise sıfırdan başlamak dışında hiçbir dezavantajı yok. Sezon sonlandığında geliştirdiğiniz karakter, kazandığınız altın eşya ve paragon xp'niz normal oyununuza ekleniyor.